در ابتدای مطلب برای آشنایی با تبلیغات کلیکی خلاصه ای در باره این تبلیغات به شما می گوییم؛ تبلیغات کلیکی یکی از انواع تبلیغات در دنیای دیجیتال مارکتینگ می باشد. که این نوع از تبلیغات در دنیای دیجیتال مارکتینگ با عنوان نیزPPC شناخته می‌شود، نحوه استفاده از این تبلیغات بدین گونه است که مبلغی تحت عنوان هر کلیک دریافت و پرداخته می‌شود. به این شکل که در ازای هر کلیکی که انجام شود، هزینه خاصی دریافت می‌شود.

مثالی که می توانیم برای فهم بیشتر در این باره بزنیم تبلیغات گوگل یا google adwords می باشد. شاید این سوال برای شما پیش آید که PPC مخفف چیست؟ در واقع کلمه مخفف، خلاصه ای است از عبارت Pay-Per-Click می باشد و معنای آن یعنی برای هر کلیک هزینه ای پرداخت می شود، این روش برای بسیاری از بیزنس ها فوق العاده کارآمد است و می تواند اثرات مثبتی داشته باشد. هر کلیکی که روی تبلیغات یه فرد یا همان تبلیغ‌کننده انجام شود، فرد ملزم می شود هزینه ای در قبال کلیک پرداخت کند. چرا که تنها با کلیک کردن است که کاربران می‌توانند محصولات را مشاهده کنند و در صورت لزوم آن را خریداری کنند .البته ناگفته نماند که این روش برای تبلیغ‌کنندگان به صرفه خواهد بود. جالب است بدانید که حتی کسب درآمد از تبلیغات کلیکی تلگرام نیز بالا است و از این روش به مقدار زیاد استفاده می‌شود.

انواع تبلیغات کلیکی,تبلیغات,تبلیغات کلیکی,

چرا تبلیغات کلیکی مهم است؟

تبلیغات کلیکی چیست؟ بهتر است بدانید که این تبلیغات، این قابلیت را دارد که شما در حجم وسیعی محصولات و برند خود را در دید مخاطبین قرار دهید. در این روش نکته مهمی که وجود دارد این است که مخاطبین تبلیغات شما همان افرادی باشند که به محصولات شما علاقمندند و یا نیاز دارند.

در انواع تبلیغات کلیکی بازدید از تبلیغات شما کاملا رایگان می باشد و از شما در قبال تبلیغات محصول برای دیده شدن توسط کاربران مبلغی دریافت نمی شود و تبلیغات رایگان امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر آن در صورت کلیک بر روی تبلیغ به ازای هر کلیکی که انجام می شود مبلغی را پرداخت خواهید کرد. این روش تبلیغ به شما این امکان را می دهد که شما حتی بدون پرداخت کردن هزینه هم شناخته و دیده شوید.

روش های تبلیغات کلیکی

انواع تبلیغات کلیکی به دو روش کلی انجام می‌شود؛ روش اول تبلیغات در سایت و روش دوم تبلیغات در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و … است که در ادامه مطلب این دو روش را بررسی خواهیم کرد.

1-تبلیغات کلیکی برای سایت

معمولا در کشور ما این روش تبلیغات بیشتر کاربرد دارد، البته کاربرد این روش در سال های اخیر نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است از قبل شده است. در این باب سایت های معروفی وجود دارد که از جمله سایت های پربازدید نیز به شمار می روند  Zoomit و  Chetor نام سایت هایی است که در ایران از این روش برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. روش تبلیغ در این سایت ها بدین گونه است که شما می توانید تبلیغات خودتان را در یک پنل مربوط به کاربران قرار دهید. البته علاوه بر گذاشتن متن آگهی و عکس، می‌توانید از بند، فیلم و … نیز در سایت استفاده کنید.

یکی از علت هایی که این روش در کشورما در بین کاربران بسیار محبوب شده است این است که شما تنها زمانی هزینه پرداخت خواهید کرد که کاربران و مخاطبین تبلیغات شما را دوست داشته باشند. در اصل این شعار چنین شرکت‌های است. البته باید در نظر داشته باشید که تبلیغاتی این چنینی بدون فکر و برنامه‌ریزی انجام نخواهد شد. نمایش دادن آگهی‌ها با هدفی مشخص انجام می‌شود. علاوه بر این  تبلیغات تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل روز به روز محبوب‌تر می شود.

تبلیغات کلیکی چیست,انواع تبلیغات کلیکی,تبلیغات,

2-تبلیغات در موتورهای جستجو

روش دیگری که در انواع تبلیغات کلیکی می توان، موتورهای جستجو می باشد احتمالا هنگامی که شما عبارت یا کلمه‌ای را در گوگل جستجو کرده‌اید، در کنار نتایج به دست آمده، تبلیغات گوگل که همراه با حروف AD می‌باشد را مشاهده کرده اید، رنگ این حروف سبز است و در واقع از کلمه Advertising)) یا (تبلیغات) گرفته شده‌است. همان گونه که مطلع هستید در جهان سه موتور جستجوی معروف و قوی وجود دارد این سه مورد همان Google، Yahoo و Bing هستند.

کارکرد تبلیغات کلیکی

درباره کاربرد و کارایی و این که تبلیغات کلیکی چیست؟ باید بگوییم که کارکرد آن به چه نحوی است، بدانید که نحوه کارایی تبلیغات کلیکی به این شکل است که کاربری که وارد سایت می شود بر روی آگهی و سایت شما کلیک می کند و شما از این طریق می‌توانید محصولات خودتان را به فروش برسانید. اما در ازای فروش و کلیک کاربران باید هزینه ای را به همان سایت که تبلیغات شما را انجام داده بپردازید. حال بستگی دارد این سایت موتوری قوی مانند گوگل یا هر سایت دیگری مثل زومیت باشد یا سایتی غیر از این موارد. اگر شما دارای یک کمپین موفق و موثر در انواع تبلیغات کلیکی باشید برای شما هزینه ناچیزی خواهد داشت. به دلیل این که معمولا بازدیدکنندگان ارزش کار شما را می‌دانند و به آن هزینه‌ای که خرج کرده‌اید کاری ندارند. طبیعتا کار شما در تبلیغات و ابتکارتان برای کاربران مهم است و هزینه ای که شما بابت کمپین تان خرج کرده اید در اینجا اهمیت چندانی ندارد به عنوان مثال؛ ممکن است هزینه‌ای معادل 200 هزار تومان پرداخت کنید و یک محصول به قیمت 850هزار تومان را در سایت بگذارید. با خرید این محصول توسط کاربران، مطمئنا آن هزینه ارزش زیادی ندارد و مخارج شما کاملا عاقلانه و البته مناسب است.

mis.hoseinpour
khaterehosseinpour777@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *