وفادار سازی مشتری یکی از کم‌ هزینه ‌ترین و بهترین کارهایی است که یک برند یا کسب‌ و کار می ‌تواند برای افزایش فروش خود در نظر بگیرد. زمانی که یک شخص به طور مداوم از یک برند خرید می ‌کند و به‌ صورت مستمر با آن کسب و کار تعامل دارد او را مشتری وفادار آن می ‌نامند. وفاداری مشتریان مدل ‌های مختلفی دارد، که در ادامه برخی از راهکار های مناسب آن را در اختیارتان قرار می دهیم.

  • برای مشتریان خود وقت بگذارید

زمان گذاشتن برای مشتریان می تواند از چندین لحاظ مفید باشد. افراد تازه کار می توانند با این روش بیشتر با خصوصیات مشتریان خود آشنا شوند. اطلاعات به دست آمده از گفت و گو با مشتریان می تواند در وفادار سازی مشتری کمک بسزایی کند. بهتر است از مشتریان خود بخواهید که از تجارب خود برای شما بگویند تا سطح شناخت شما نسبت به آن ها افزایش یابد و بتوانید با توجه به این شناخت آن ها را راضی و شاد نگه دارید.

  • هدیه دادن را فراموش نکنید

پاداش دادن به مشتریان خود برای وفاداری آن ‌ها استراتژی دیگری است که می ‌توانید با موفقیت پیاده ‌سازی کنید. این جایزه می ‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. شما می ‌توانید برگه ‌های تخفیف و یا فروش ویژه به آن ها ارائه دهید. یا این که از افتتاحیه ها و اکران‌ های خصوصی میزبانی کنید. حتی می ‌توانید در یک روزنامه محصولات و خدمات خود و موضوعات مرتبط را به‌ طور ویژه ارائه کنید.

تکنیکهای وفادارسازی مشتریان,روشهای وفادارسازی مشتریان,وفادار سازی مشتری,

  • انعطاف پذیری داشته باشید

یکی دیگر از روش های وفادار سازی مشتریان، داشتن انعطاف پذیری می باشد. شما باید نهایت تلاش خود را انجام دهید تا مشکلات مشتریان را حل کرده و به شکایات آن ‌ها رسیدگی کنید و همیشه راه‌ حل قابل قبولی داشته باشید، حتی اگر هزینه‌ داشته باشد. اگر قصد مشتری سوءاستفاده از خدمات و محصولات شما نیست و درخواستی صادقانه دارد، تلاش کنید رضایت او را جلب کنید.

  • خدمات و محصولات با کیفیتی ارائه دهید

یکی دیگر از تکنیک های وفادار سازی مشتریان، ارائه خدمات با کیفیت است. تفاوتی ندارد که شما یک محصول را می ‌فروشید و یا خدمات خاصی ارائه می ‌دهید، در هر صورت باید سعی کنید با کیفیت‌ ترین خدمات و محصولات را به مشتریان ‌تان ارائه دهید. اگر تمامی موارد دیگر را هم انجام دهید، اما خدمات و محصولات شما از کیفیت لازم برخوردار نباشد قطعا به نتیجه دلخواه‌ تان نمی رسید و نمی ‌توانید مشتری را به کسب ‌و کار خود وفادار کنید. شما باید با همه مشتریان خود به ‌طور مساوی با ارائه خدمات برتر برخورد کنید. حتی اگر مشتری با شما رفتار مناسبی ندارد بازهم تفاوتی نمی‌ کند شما باید بهترین سرویس را به منظور افزایش وفاداری مشتریان ارائه دهید. با در نظر گرفتن این مورد از تکنیک های وفادار سازی مشتریان می توانید به راحتی افراد زیادی را به کسب و کار خودتان جذب کنید.

وفادارسازی مشتریان,تکنیکهای وفادارسازی مشتریان,روشهای وفادارسازی مشتریان,

  • مشتریان را تشویق به خرید مجدد کنید

به مشتریان دلیلی برای بازگشت مجدد بدهید؛ مدام به مشتری پیشنهادهای مختلفی ارائه کنید. برای خریداران موارد تشویقی متنوعی در نظر بگیرید؛ مثلا به مشتریانی که تا تاریخی مشخص خرید کنند، یک بلیط استخر و سونا هدیه بدهید. فروش ‌های ویژه‌ ای داشته باشید که مخصوص مشتریان ثابت است. به آن‌ها بگویید این فروش ‌های ویژه برای همه در نظر گرفته نشده است که خود یک مورد از روش های وفادار سازی مشتریان می باشد.

  • اعتماد مشتریان را جلب کنید

سعی کنید که قابل اعتماد باشید، مثلا اگر گفته‌ اید محصولی در زمان معیین به‌ دست فرد می ‌رسد، مطمئن شوید که ‌این قول در همان زمان یا زودتر تحقق می ‌یابد. اگر اشکالی پیش آمد، به‌ سرعت به مشتریان اطلاع دهید و غرامت آن‌ را بپردازید. آن قدر خوش ‌قول و قابل اعتماد باشید که خریدار در خرید های بعدی، بدون هیچ ‌گونه تردیدی باز شما را انتخاب کند. شاید همیشه نتوانید خوش‌ قول باشید، ولی می‌ توانید حقیقت را به خریدار بگویید و از او فرصت بخواهید تا به قول تان عمل کنید.

  • به مشخصات مشتری اهمیت بدهید

از مهم ترین روش های وفادار سازی مشتریان، این است که اسامی ‌مشتریان دائمی ‌خود را بدانید و با آن‌ ها تعامل برقرار کنید. اصلا خوب نیست که نام مشتریان وفادار خود را ندانید و آن‌ ها را به نام خودشان صدا نزنید. البته اگر تعداد مشتریان خیلی زیاد است می‌ توان از سیستم‌ ها و نرم ‌افزار های مدیریت ارتباطات خریداران استفاده کرد و به صورت پیوسته با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت که روش های وفادار سازی مشتریان بسیاری وجود دارد که شما به کمک آن‌ ها می ‌توانید مشتریان را به کسب ‌و کار خود وفادار کنید، اما باید در نظر داشته باشید که این موارد تنها مجموعه ‌ای از اقدامات است که باعث وفاداری مشتری می ‌شوند و انجام یک یا چند اقدام محدود نمی‌ تواند تاثیر خاصی بر وفاداری مشتریان داشته باشد.

 

mis.hoseinpour
khaterehosseinpour777@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *