اصول بازاریابی و فروش و داشتن اطلاعات کافی در مورد آن ها می تواند در موفقیت و پیشرفت هر کسب و کاری بسیار موثر باشد. همانطور که می دانید هر کسب و کاری بدون فروش پس از مدتی از بین خواهد رفت، بنابراین نیاز است که در کنار ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات به بازاریابی نیز توجه شود.

اصول بازاریابی,اصول ساده بازاریابی,اهمیت بازاریابی,

بازاریابی چیست؟

به مجموعه اعمالی که کسب و کارها به منظور پیدا کردن مشتری برای خدمات و محصولات خود انجام می دهند بازاریابی می گویند. بازاریابی انواع مختلفی دارد و انتخاب روش مناسب و به کار گیری آن قطعا می تواند نتایج فوق العاده ای برای کسب و کارها و میزان فروش آن ها داشته باشد. در بازاریابی هدف ارائه محصولات جدید به بازار هدف نیست بلکه شناخت و بررسی سلیقه، نیازمندی ها و میزان توان مالی مشتریان است.

اهمیت بازاریابی

با توجه به این مسئله که روز به روز به تعداد شرکت ها و صنایع تولیدی افزوده می شود و از طرفی میزان ارتباطات بین کشورها به روش های مختلف بیشتر شده بازار رقابت سخت تری بین کسب و کار ها به وجود آمده است. بنابراین تمامی کسب و کارها برای ماندگاری در این بازار و موفقیت به علم بازاریابی احتیاج خواهند داشت.

در صورتی که کسب و کارها با علم بازاریابی به خوبی آشنایی داشته باشند در زمان طراحی و تولید محصولات خود، نیازهای و سلایق مشتریان  و نوع ارائه محصول را در نظر می گیرند. این فرآیند موجب ایجاد تغییر بزرگ در نحوه تولید محصول و ارائه آن به مشتری می گردد، به طوری که بیشترین فروش را خواهد داشت. قطعا صنایعی که به بازاریابی اهمیت می دهند می توانند بخش بزرگتری از بازار هدف را کسب نمایند و موفقیت بیشتری خواهند داشت. زیرا بر اساس اصل اولیه بازاریابی، مشتری محور تمامی فعالیت ها خواهد بود، بنابراین پروسه تولید و طراحی محصولات باید مطابق علایق و نیازهای مشتری و در نظر گرفتن شرایط بازار هدف انجام شود.

بنابراین برای جلوگیری از شکست و از دست دادن سرمایه و نیز موفقیت در بازار رقابت جهانی نیاز است که تمامی سرمایه گذاران، تولید کنندگان و .. با علم بازاریابی آشنا شوند. وجود چنین شرایطی موجب شده است که علم بازاریابی بیش از پیش مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است.

اصول اولیه بازاریابی

بازاریابی همانند هر شغل دیگری دارای اصول و قوانینی است که اگر بخواهید به آن وارد شوید نیاز است که تمامی این اصول اولیه را رعایت نمایید تا بتوانید به اهداف اصلی خود دست یابد. از مهم ترین اصول ساده بازاریابی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

شناخت محصول,اصول بازاریابی,اصول ساده بازاریابی,

شناخت جامعه هدف

مهم ترین مسئله در مورد بازاریاب های حرفه ای انتخاب جامعه هدف مناسب است. آن ها می دانند در صورتی که جامعه هدف مناسب را به درستی تشخیص ندهد نمی توانند به رقابت با سایر کسب و کارها بپردازند و فروش خوبی نخواهند داشت. بنابراین از بازار رقابت حذف خواهند شد. به همین دلیل سعی می کنند تقسیم بندی صحیح و اصولی بر روی مشتریان انجام دهند.

شناخت محصول

از مهم ترین اصول بازاریابی می توان به شناخت دقیق از محصولاتی که قرار است به بازار معرفی شوند تا به فروش برسند اشاره نمود. زیرا در صورتی که بازاریاب اطلاعات کافی از محصولی که ارائه می دهد نداشته باشد قطعا در امر فروش ضعیف عمل خواهد کرد و نمی تواند فروش قابل توجهی داشته باشد.

قیمت گذاری

قیمت گذاری محصولات بسیار اهمیت دارد واز جمله وظایف بازاریاب است قیمت گذاری محصولات را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. اگر بازاریاب ها با اصول قیمت گذاری به خوبی آشنا باشند قطعا می توانند قیمتی متناسب با نوع مشتریان و جامعه هدف برای محصولات خود انتخاب نمایند و به این طریق فروش خود را افزایش دهند. برگزاری جشنواره و تخفیف ها از مواردی است که در هنگام قیمت گذاری باید به آن توجه شود.

وفادار سازی مشتریان

وفادارکردن مشتریان می تواند نقش مهمی در ماندگاری کسب و کارها داشته باشد، بنابراین  بازاریاب های حرفه ای باید به اصول وفادارسازی مشتریان کاملا مسلط باشند. با توجه و رعایت این اصل مشتریان قطعا برای خرید مجدد اقدام می کنند و سایر افراد نیز به خرید محصولات تشویق می نمایند. این اصل یکی از مهم ترین اصول بازاریابی محسوب می شود.

معرفی محصولاهمیت بازاریابی,شناخت محصول,اصول بازاریابی,

نحوه معرفی محصول و خدمات در موفقیت بازاریاب ها و فروشنده ها بسیار اهمیت دارد. بازاریاب ها باید از قبل روش مناسبی را برای معرفی محصولات خود به مشتری در نظر گرفته باشند، تا در زمان مراجعه مشتری بتواند به بهترین شکل محصول خود و مزایایی که دارد معرفی نمایند. با این تکنیک تصمیم گیری برای مشتریان راحت تر خواهد شد و احتمال اینکه محصول را خریداری نمایند افزایش می یابد.

تبلیغات

تبلیغات از مهم ترین اصول ساده بازاریابی است که می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت کسب و کار و پیشبرد اهداف آن داشته باشد. بنابراین نیاز است که بازاریاب ها با اصول تبلیغات صحیح آشنا باشند و مهارت کافی در این زمینه را کسب نمایند.

دوره های بازاریابی

بنابراین با توجه به اهمیت علم بازاریابی در دنیای امروز در صورتی که بخواهید کسب و کار جدیدی راه بیاندازید نیاز است که مهارت کافی در این زمینه به دست آورید. دوره های آموزشی بازاریابی یکی از دوره های بسیار خوبی هستند که می تواند در این زمینه به شما کمک نماید. این دوره ها نیاز به گذراندن هیچگونه پیش نیازی نخواهند داشت و برای تمامی علاقمندان به این حوزه و افرادی که قصد وارد شدن به بازار تولید دارند می تواند بسیار مفید باشد. صاحبان کسب و کارهایی که این دوره ها را گذرانده اند و اطلاعات کافی در زمینه اصول بازاریابی دارند قطعا شانس موفقیت بیشتری در بازار رقابت و فروش خواهند داشت.

مدیر سایت
topnewseo@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *