بازاریابی محتوایی چیزی فراتر از وبلاگ نویسی است، در واقع یک رویکرد استراتژیک بوده که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطب متمرکز می باشد و در نهایت به سودآوری منجر می شود. این نوع بازاریابی تاثیر بسزایی در جذب مشتری برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک آنلاین دارد. امروزه نام های تجاری معتبری را می بینیم که به وسیله ارتباط محتوایی با متقاضیان و بازاریابی محتوا کالاهای خود در بازار عرضه می کنند. این مدل از تبلیغات با رویکردهای سنتی در تضاد هستند زیرا؛ در روش های پیشین بین متقاضیان، عرضه کنندگان و بازاریان هیچگونه تعاملی وجود نداشت.

دسترسی به اینترنت در هر گوشه ای از دنیا موجب شد تا افراد با همه برندهای تجاری آشنا شوند و قادر باشند نیاز خود را از طریق آنها به سادگی برطرف نمایند. در عصر حاضر هدف، شناخت یک کسب‌ و کار نبوده بلکه در این کارزار تبلیغاتی همه به دنبال بهترین ها هستند. این مهم است که شما به عنوان صاحب یک برند چگونه خود را به مشتریان معرفی می کنید، از این رو بازاریابی محتوایی می تواند بهترین استراتژی برای شناساندن فروشگاه های آنلاین باشد. در ادامه به چند تاثیر تبلیغات محتوایی در سایت ها و اثر آنها بر درآمد کسب و کارهای اینترنتی اشاره می کنیم.

افزایش فروش سایت,بازاریابی محتوایی,تاثیر بازاریابی محتوا در فروش,

  1. محتوای موثر باعث بازدید بیشتر سایت شما خواهد شد

به نمایش در آوردرن مطالب مفید، تاثیر گذار و مهمتر از همه قرار دادن محتوای مداوم، باعث می شود پس از گذشت مدتی بازدیدها به سمت سایت شما روانه شوند. در واقع طبق برآوردهای صورت گرفته، شرکت هایی که در هر 30 روز بالای 16 پست در سایت یا دیگر پلتفرم ها قرار می دهند، بالغ بر 3.5 برابر بیشتر از دیگر افراد که تنها در هر 30 روز 4 محتوا به اشتراک می گذارند، بازدید دارند. این رویه افزایش فروش سایت را در پی دارد. با این تفاسیر اگر می خواهید باعث تقویت ترافیک در سایت خود شوید، محتواها را با تداوم بیشتر و کیفیت بالاتر ارائه دهید.

  1. محتوا منجربه جلب اعتماد مخاطبان هدف می گردد

هرچه بیشتر آموزش دهید و برای مخاطب هدف خود ارزش قائل باشید، با گذشت زمان می توانید در آنها اعتماد بیشتری ایجاد کنید. با آگاهی دادن به مشتریان در مورد چالش های مشترکی که با آن روبرو هستند یا مسائلی که مربوط به صنعت شما است، از طریق پست های وب سایت و سایر محتواها، تعامل و ارتباط برقرار نمایید. همچنین محتوای ارزشمند و آموزشی تاثیر بسزایی در معرفی شما دارد برای این کار می توانید از وبلاگ ها، مقالات، اطلاعیه های مطبوعاتی، فیلم ها، پادکست ها و موارد دیگر برای آموزش مشتریان خود قبل از اینکه تصمیم به خرید بگیرند، استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر فردی قصد خرید ماشین جدید دارد، باید قبل از تصمیم گیری درباره گزینه های خود تحقیق کند. این کار ممکن است از طریق پست های وبلاگ، پست های شبکه های اجتماعی، مقالاتی از تأثیرگذاران روی موضوع و سایر راه های محتوایی صورت گیرد.

سئو سایت,افزایش فروش سایت,بازاریابی محتوایی,

  1. محتوای خوب کمک می کند تا تعامل با مشتری را تقویت کنید

اگر قصد دارید تجارت خود را تقویت کرده و کاربران را به طرفداران واقعی تبدیل کنید، باید تعامل با مشتری فعلی را پرورش دهید. یکی از مثبت ترین گام ها برای پیش برد این موضوع، ارزش دادن به مشتریان از طریق تولید محتوای جذاب و با کیفیت است. خواه آنها را به وسیله بازاریابی محتوایی از طریق ایمیل به روز نگه دارید یا برای ایجاد و تقویت این روابط از طریق آموزش موضوعات مهم در وبلاگ تلاش کنید.

  1. محتوای با کیفیت در نقش یک متخصص صنعت

با کمک گرفتن از محتوای تاثیر گذار برای ایجاد نفوذ در افراد، قادرید که جایگاه تجاری خود را به عنوان یک کارشناس صنعت ارتقا دهید. مصرف کنندگان به دنبال رهبران متفکر در صنعت هستند، تا اطلاعاتی به دست آورند که به آنها کمک کند نیازها و چالش های خود را بهتر درک کنند. با تولید محتوای آموزنده که سایرین آن را با ارزش می پندارند، می توانید شغل خود را به سان یک رهبر فکری در صنعت نشان دهید، که دیگران از آن راهنمایی و پشتیبانی طلب می کنند.

تاثیر بازاریابی محتوا در فروش,سئو سایت,افزایش فروش سایت,

  1. تاثیر بازاریابی محتوا در فروش

با درک شخصیت خریدار و دانستن اینکه مشتریان بالقوه شما چه نیازی دارند، می توانید از محتوا برای افزایش فروش سایت کمک بگیرید. محتوا می تواند به عنوان یک ابزار فروش برای مشاغل استفاده شود. از تیم فروش خود بپرسید به چه نوع محتوایی نیاز دارند و برای ایجاد استراتژی تولید آن تلاش کنید تا کاربران را جذب و فروش را افزایش دهید.

  1. تاثیر نشر وبلاگ ها و سایر مطالب در حفظ رقابت

بالغ بر 53٪ بازاریابان بر این باورند که تولید محتوا در وب سایت ها اساسی ترین مرتبه بازاریابی ورودی را دارد. علت امر این است که محتواهای یونیک و جذاب، در جذب مخاطبان تاثیر خوب و مثبتی دارد. با این تفاسیر اگر می خواهید در کارزار رقابت با حریفان باقی بمانید، نباید نشر محتوای وب سایت و دیگر محتواها مثل کتاب های الکترونیکی و اینفوگرافیک ها را فراموش کنید.

بازاریابی محتوایی,تاثیر بازاریابی محتوا در فروش,سئو سایت,

  1. بازاریابی محتوا موجب جذب مشتری غیر منتظره می شود

بازاریابی محتوایی در مورد آنچه مخاطبان در انتظار دیدن و شنیدن آنها هستند، باعث می شود که مخاطبان جدیدی را در آنجا که فکرش را نمی کردید، پیدا کنید. پویا نگه داشتن وب سایت و حضور مکرر در رسانه های اجتماعی، معرفی شما به افراد متقاضی خدمات را در پی خواهد داشت.

mis.hoseinpour
khaterehosseinpour777@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *